Panasonic NV-GS90 MiniDV Tape Camera zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic NV-GS90 MiniDV Tape Camera zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Pierre le Duc 14-01-2009

Ik zocht een voordelige maar goede camera, lekker compact, met goed beeld en geluid. Geen dure fratsen. Harddisk? Niet nodig. Ik film per vakantie een ruwe film van maximaal 2 uur en daar hou ik na montage een mooie DVD van 1,5 uur van over.

De GS90 voldoet aan al mijn eisen. Verwacht geen HD wonderbeeld, maar de kleuren zijn goed, de witbalans is goed, het is scherp en stabiel beeld en de enorme zoom en stabilisatie doen hun werk goed. In het donker filmen is wat minder, maar met de LED lamp en schemerinstelling kan het wel. Ik heb alleen nog met de AV kabel (dus analoog) teruggekeken, want ik heb nog geen Firewire kaart/kabel (komt nog wel).
Veel mensen denken dat de USB kabel voor het overzetten van beelden naar de PC is, maar daarvoor is USB te traag. De bijgeleverde USB kabel is ervoor om de camera als webcam te gebruiken en volgens mij ook om foto's (ja dat kan ook met deze camera) over te zetten (nog niet geprobeerd).
Het menu was even wennen, maar ik was dan ook hiervoor een ander merk gewend. Maar na 1x met de handleiding erbij had ik het truukje door.
Over de geluidsopname ben ik erg te spreken.

Kortom: Zoek je een eenvoudig te bedienen camera voor vakantie-opnamen van prima beeld- en geluidskwaliteit dan kun je deze rustig kopen.

Andy NL 06-01-2009

De camera in april 2008 gekocht, voor huis-tuin- en keukengebruik.

Niks mis met de beelden, scherp, goed te monteren, geluid is goed (zeker met de zoomfunctie. Ingebouwde lamp is vrij zinloos, maar goed...

Kwalitatief echter een zorgenkindje. In oktober moest de camera terug, de koppen (afspeel) bleken versleten (terwijl ik maar 1 keer afspeel, en dat is als de film via firewire de pc in gaat, totaal opgenomen ca. 20 uur, dus niet werelds).

Na reparatie lijkt alles ok, tot er -vakantie- redelijk wat zon is... de automatische belichting blijkt defect. Handmatig nog wel te doen, dus film niet helemaal mislukt.

Kortom, het lijkt een maandagochtendcamera. klantenservice Panasonic weet te melden dat ze t toch wel jammer vinden maar ër niks aan kunnen doen.

Kortom, panasonic, niet kopen, matige kwaliteit en bedrijf zonder enige serviceverlening (tenzij je 8 weken per reparatie normaal vindt)

Peter3856 19-12-2008

Camera gekocht voor een reis naar USA. Prima opnames, beeldstabilisatie in een klein vliegtuigje boven de Grand Canyon zeer indrukwekkend.
Heb wel een reserve accu gekocht: merk Lenviar type LIP14 (lithium-ion 1400 mAh. Op deze accu kun je ruim 2 uur filmen met lcd-scherm aan. De oorspronkelijke accu haalt nauwelijk 45 minuten. Deze accu is stukken goedkoper dan de originele panasonic. Aanrader dus.

lee46 10-09-2008

Ik ben een huis, tuin , boompjes en beestjes filmer. Ik heb de camera bijna 3 maanden in het bezit en heb een uurtje of 6 video opgenomen.
Mijn bevindingen:
Prima kleurenbeeld overdag (bij duisternis minder).
Met voldoende licht ondersteuning weer prima beeld.
Houdt goede scherpte, zelfs tijdens het zoomen, pannen , macro etc.
Geweldig groothoek - zoombereik (eindelijk eens wat meer personen in het beeld )
Uitstekende optische stabilisatie.
Goed richthulpmiddel met de functie hulplijnen.(x en y as)
Prima stereogeluid wat met zoom meeloopt (zoommicr).
Accuduur had wat meer gekund.
Eenvoudige bediening, met voor mij, voldoende mogelijkheden.
Kortom; een geweldige camera voor zijn prijs.

DVPIE 20-08-2008

Nu 3 weken in bezit, en ik vind de camera heel goed.
De beeldkwaliteit is heel goed ; kleuren zijn waarheidsgetrouw, met tegenlicht of zonlicht geeft de camera toch een mooie weergave ; alleen de 'nacht'modus is niet echt bruikbaar vanuit de hand ; op een statief kan je echter wel mooie beelden maken in het donker en met de ingebouwde videolamp aan.
Ook de klankkwaliteit is goed te noemen. Enkel de autonomie van de standaard lithium-batterij is met zijn 55 minuten continu (45 minuten bij veelvuldig ON/OFF gebruik) is zonder meer kort te noemen. Bijkomend (financieel) nadeel is dat de originele Panasonic batterijen behoorlijk duur zijn.
Kortom, het is een no-nonsens camera zonder veel extra tierlantijntjes, maar hij doet wat hij moet doen, en dat is mooie opnames maken ! En het wordt helemaal een aanrader als je bedenkt dat je bij dit toestel 2 jaar garantie krijgt !

hgs 19-08-2008

ik heb deze camera nu 6 weken en ik ben er heel tevreden mee,voor deze prijs met 42 zoom vind je niet veel,ik heb alleen een fire wire kabel erbij gekocht,via windows vista kun je de opnames op je pc zetten met windows movie maker,je hebt alles in de stukjes die je opneemt en daarna kun je het aan elkaar maken. het is wel even wennen aan de kleine knopjes met bedienen,maar dat went wel,zelfs foto,s maken zijn nog redelijk goed.
ik ben er heel tevreden mee.ik maak veel opnames van mijn kleinkinderen en ook van de natuur,ik heb al 1 uur opnames gemaakt tot mijn tevredenheid,alleen moet je niet te snel wegdraaien want dan is het beeld wat minder,maar dat went wel.verder een fijne camera.

Bert Hoving 02-07-2008

Prima camera voor een lage prijs. Beeld en geluid zijn prima, het lampje is ook erg handig in donkere situaties. Erg makkelijk in gebruik en voelt stevig aan.

Grote voordeel in dat je bij de camera een apparte oplader krijgt om je accu in op te laden. Veel camera's in deze prijsklassen hebben dit niet en moet je dus de accu opladen via de camera en kan je de camera eigenlijk niet gebruiken. Maar nu kan je dus filmen en tegelijkertijd in de apparte lader je tweede accu opladen.

Nog een voordeel aan deze camera is het feit dat er een optische beeldstabilisator op zit, dit is van veel betere kwaliteit dan een digitale stabilisator. Je verliest namelijk geen beeldkwaliteit wanneer je de stabilisator aan zet. Zo kun je dus ook zonder vaste hand voldoende stabiel filmen.

Enige minpunten aan de camera zijn:
er zit geen externe microfoon ingang op zit en de opties qua effecten er eigenlijk niet zijn.

Kortom een erg goede keus wanneer je een goedkope maar goede camera wilt hebben.

van den berg 41 17-06-2008

Ik heb deze camera gekocht met de bedoeling hem goed te leren kennen voordat ik naar egypthe ga op vakantie.
helaas viel na 3 maanden het aan-uitknopje eraf.
ik had hem 6 keer gebruikt.
De camera is opgestuurd en dat duurt 3 tot 8 weken.
Het zit er dus dik in dat ik zonder camera naar egypte ga.
Hij is nu 3 weken weg
Daar baal ik dus stevig van.
De winkel dacht dat het wel onder de ganantie viel dat mag ik ook wel hopen ja!!!!
Iemand ook hetzelfde probleem????
Verder een prima camera.

Patrick Spielberg 24-04-2008

Ik had hiervoor een Sony Hi8: 10 jaar plezier van gehad. Eenvoudige bediening en goed beeld en geluid.

Ik zocht een goedkope camera, lekker klein, met goed beeld en geluid. Geen dure fratsen. Harddisk? Niet nodig. Ik film per vakantie een ruwe film van maximaal 2 uur en daar hou ik na montage een mooie DVD van 1,5 uur van over.

Het menu was even wennen, maar ik was dan ook die Sony gewend. Maar na 1x met de handleiding erbij had ik het truukje door.
Over de geluidsopname ben ik erg te spreken.